Thursday, October 6, 2011

nn @ sulam hati dengan iman dan taqwa




"Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah S.W.T Dia akan diadakan baginya jalan keluar dan (Allah S.W.T) akan mengurniakan rezeki dari arah yang tidak disangka-sangka kepadanya." (al-Talaq: 2-3)

Secara ringkas Takwa ialah mentaati perintah Allah S.W.T dan meninggalkan segala larangan-Nya. Takwa merupakan kekuatan dalaman yang hebat lagi unik. Ledakannya mampu mengukir sejarah baru di dunia.

Justeru, bersihkan iman kita daripada syirik dengan menjauhi tangkal, khurafat, tahayul dan bomoh-bomoh sesat. Pastikan kita melakukan ibadah wajib dan menjauhi sebarang maksiat. Berkawanlah dengan kawan-kawan soleh supaya kita tidak terbabas.

وَءَامِنُواْ بِمَآ أَنزَلۡتُ مُصَدِّقً۬ا لِّمَا مَعَكُمۡ وَلَا تَكُونُوٓاْ أَوَّلَ كَافِرِۭ بِهِۦ‌ۖ وَلَا تَشۡتَرُواْ بِـَٔايَـٰتِى ثَمَنً۬ا قَلِيلاً۬ وَإِيَّـٰىَ فَٱتَّقُونِ
Dan berimanlah kamu dengan apa yang Aku turunkan (Al-Quran) yang mengesahkan benarnya Kitab yang ada pada kamu dan janganlah kamu menjadi orang-orang yang mula-mula kafir (ingkar) akan ia dan janganlah pula kamu menjadikan ayat-ayatKu (sebagai harga untuk) membeli kelebihan-kelebihan yang sedikit faedahnya dan kepada Akulah sahaja hendaklah kamu bertakwa.
(Surah Al-Baqarah 2: Ayat 41)

http://www.iluvislam.com/design/e-kad/3745-design-sulam-hati-dengan-iman-a-taqwa.html

No comments: